英文摘錄自電影「愛狗男人請來電」對白


When you first meet somebody, that’s the time when you have to be totally honest because you have nothing to lose. Five, 10 years down the road, gets a lot harder. You can’t say one day, “Happy Anniversary, this is me.” It doesn’t work that way. This is it. We’ll never see each other as clearly and as nakedly as we do in this moment.


任何人在初相識的時候,自然會隱藏自己的過去和缺點。過去何須計較?在一起之後的表現才是最重要!但是我贊同要表現最真實的自己,每個人都有缺點,當最自然的你被完全接受的時候,才不會有假面具被拆穿的危險,還有對方令你失望的挫敗感。


 


I was afraid of getting hurt again. But, I hear that the universe lets your heart expand and grow back ever bigger after you go through all the pain. Well, I believe that now. And I was just wishing there was a way that I could have another chance to make this work.


受過感情挫敗後,縱使可以確定不再愛他了,但那份過去種種不成熟所帶給自己和對方傷害的陰影還深深紮根在我的心裡面。然而我卻同時發覺自己的成長,只是不能確定有沒有辦法做到自我要求的水準。我相信挫敗會讓人焠鍊,而我只希望我下定決心要再次出發的時候,我能擁有這份榮幸,下一個我真心喜歡的男生會給我這樣的機會,再次嘗試愛的美好與實踐自己的進步。


 


arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 coshinwang 的頭像
    coshinwang

    小資夫妻夢想執行家

    coshinwang 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()